Европейският център за развитие на професионалното обучение (CEDEFOP) публикува обзор, насочен към промените, свързани с използването на резултатите от ученето в системите за образование и обучение. Подходът „резултати от учене“ вече две десетилетия предлага възможност за съпоставяне на квалификациите не само в страните членки на ЕС, но и в други държави по света, и е важен елемент от процеса на трансформиране на образователните системи. В документа са представени конкретните ползи както за обучаемите лица, така и за преподавателите в системите за ПОО, и за създателите на политики. Разгледани са различни примери как държавите използват резултатите от учене с различни цели и най-вече като обща основа на националните квалификационни рамки. Идентифицирани са предизвикателства относно правилното им разбиране от всички заинтересовани страни, връзката с валидирането на неформално и информално (самостоятелно) учене и възможността за представянето им в документи за квалификация.
Пълният текст на публикацията е достъпен на английски език тук: https://www.cedefop.europa.eu/en/publications/9193