Кратък преглед относно прилагането на подхода „резултати от учене“

Кратък преглед относно прилагането на подхода „резултати от учене“

refernet

Европейският център за развитие на професионалното обучение (CEDEFOP) публикува обзор, насочен към промените, свързани с използването на резултатите от ученето в системите за образование и обучение. Подходът „резултати от учене“ вече две десетилетия предлага възможност за съпоставяне на квалификациите не само в страните членки на ЕС, но и в други държави по света, и е важен елемент от процеса на трансформиране на образователните системи. В документа са представени конкретните ползи както за обучаемите лица, така и за преподавателите в системите за ПОО, и за създателите на политики. Разгледани са различни примери как държавите използват резултатите от учене с различни цели и най-вече като обща основа на националните квалификационни рамки. Идентифицирани са предизвикателства относно правилното им разбиране от всички заинтересовани страни, връзката с валидирането на неформално и информално (самостоятелно) учене и възможността за представянето им в документи за квалификация.

Пълният текст на публикацията е достъпен на английски език тук: https://www.cedefop.europa.eu/en/publications/9193